Oslo

Oslon seudun rauhanyhdistys

Vanhoillislestadiolaisia seuroja järjestettiin Oslossa jo 80-luvun lopulla. Silloin Oslossa oli joitakin uskovaisia. 90-luvun aikana monet muuttivat Suomesta Oslon seudulle töihin. Useimmat näistä olivat nuorisoa ja nuoria perheitä. Seuratoiminta järjestäytyi pian sen jälkeen, ja rauhanyhdistys perustettiin 2001. Rauhanyhdistyksestä tuli SFC:n jäsen 2004. Suurin osa suomalaisista maahanmuuttajista on muuttanut takaisin. Jäsenmäärä, joka enimmillään on ollut 75-90, on nykyään n. 30.

Seuroja järjestetään kerran kuukaudessa Oslon ja sen ympäristön seurakuntien tiloissa. Puhujat tulevat SRK:lta, suomalaiselta keskusjärjestöltä, ja SFC:ltä. Saarnat pidetään tavallisesti suomeksi ja tulkataan tarvittaessa norjankielelle. Yhdistys järjestää myös lauluseuroja, pyhäkouluja, raamattuluokkia, nuorten keskusteluiltoja, toimintailtoja ja myyjäisiä.

Seuraohjelma ja yhteystietoja löytyy rauhanyhdistyksen omalta kotisivulta:
www.oslofredsforening.net